Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2
Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2 - można przeprowadzić przez wymianę wadliwych tłoków. W podanym przykładzie wymieniono także łańcuchy rozrządu oraz pompy wody wraz z ich napinaczami.
Wada dotyczy także silników o oznaczeniu CDAA, CDHB (Audi A5) CDHA i CDHB (Audi A4).
Winą poboru oleju są wadliwe pierścienie tłoków. Tłoki po przebiegu 170 tys. km posiadały nagar oraz posiadały zalepione pierścienie olejowe. Samochód od nowości był zalewany olejem Castrol EDGE 5W30 C3 i serwisowany w autoryzowanym serwisie. Samochód spalał 1,5-2 litrów oleju na 1000 km, pojawiały się także wydmuchy oleju przez korek wlewu oleju w wyniku wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Na tym etapie przystąpiono do remontu silnika.
Części do naprawy wadliwych tłoków wraz wymiany rozrządu:
- Zestaw rozrządu Engine Team lub rozrząd wymieniony na bazie łańcuchów np. SWAG i serwisowych napinaczy i prowadnic OE VW.
- Nowe tłoki Kolbenshmidt (dla sworznia 21mm nr 40 251 600 lub przejście na sworzeń 23mm wymieniając korbowody , dla sworznia 23mm nr 40 761 600 lub najnowszy 41 197 600) lub nowy tłok w Naszej ofercie czeski TEAM Engine lub tłoki firmy Mahle
- Zestaw górnych uszczelek Elring: po 2009 nr 244890, przed 2009 rokiem zestaw nr 295780
- Zestaw penewek korbowodów Kolbenschmidt 77 906 600
- Zestaw śrub korbowodów
- Zestaw śrub głowicy Elring 325930 (do roku 2011)
- Silikon Dirko 1 szt,
- Łańcuch rozrządu SWAG 30945955 (kod silnika CDAA) oraz łańcuch SWAG 30945956
- Łańcuch pompy oleju SWAG 30945954
- Napinacz rozrządu po poprawkach OE VW 06K 109 467 K oraz napinacz OE VW 06H 109 467AE
- Pasek wieloklinowy np. Conti 6PK 1120, Gates 6PK1123
- Zestaw świec NGK PFR7S8EG
- filtr siatkowy wariatora na podstawie wałków rozrządu 06H 103 081 E (zamiennik 50zł)
- Uszczelka pomiędzy turbosprężarką, a kolektorem wydechowym Elring 462.040 po 2009 roku
- Uszczelniacze wału korbowego
Po numerze VIN nie można prawidłowo dobrać wszystkich części do remontu. Prośby o zestawienie części prosimy kierować na adres: moto.cieslik@gmail.com
Wymiana tłoków wraz z rozrządem przeprowadzamy w punktach:
- rozpięcie akumulatora i przewodów elektrycznych od silnika
- demontaż cewek zapłonowych

Demontaż cewek zapłonowych
- demontaż spojlera dolnego zderzaka oraz obu nadkoli przednich
- demontaż kolektora dolotowego:

Rozpięty kolektor dolotowy
- odkręcenie kolektora wylotowego wraz z turbosprężarką od głowicy
- zdjęcie pokrywy rozrządu, vacuum pompy, poluzowaniu łańcucha i zdjęcia wałków
- zdjęcie wentylatorów chłodnicy

Zdjęcie wałków rozrządu
- zdjęcie głowicy

Głowica przed regeneracją
- regeneracja głowicy- oddanie głowicy do planowania, sprawdzenia szczelności, montażu uszczelnień zaworowych itd. (polecamy firmę Jurgal Mikołów)
Na podporze wałków rozrządu PAMIĘTAĆ o wymianie/wyczyszczeniu filtra siatkowego chroniącego wariator.
Wymiana filtra siatkowego wariatora faz rozrządu na podporze wałków rozrządu TSI, TFSI
Dostęp do korbowodów wymaga demontażu miski olejowej, pompy oleju i osłony korbowodów. Dwie śruby osłony (kartera) są schowane za skrzynią biegów. W tym celu konieczny jest demontaż:
- przegubów wewnętrznych skrzyni biegów, skrzyni biegów, sprzęgła oraz koła zamachowego dmumasowego.
Tym samym, po zdjęciu głowicy oraz skrzyni biegów, silnik zamocowany jest na jednej prawej poduszce silnika. W tej sytuacji najlepiej wymontować cały silnik i przystąpić do wymiany tłoków:
- odkręcenia korbowodów, i założenia nowych tłoków Kolbenshmidt 20 251 600
- założenia nowych panewek i dokręcenia korbowodów. Moment dokręcania śrub korbowodów: (30 Nm +90 stopni) - informacja do zweryfikowania w autoryzowanym serwisie.
Następnie przystąpiono do wymiany rozrządu:
- odkręcania koła pasowego
- zdjęcia osłon rozrządu
- wymianie napinaczy. Pamiętać o wyjęciu zawleczki napinacza:)

Napinacz rozrządu
- wymiany łańcuchów rozrządu z zachowaniem odpowiednich pozycji łańcucha (trzy kolorowe ogniwa łańcucha na strzałkach)
Po wymianie wadliwych tłoków oraz założenia nowych łańcuchów rozrządu (fabryczne łańcuchy po przebiegu 170tys. km rozciągły się około 2mm) przystąpiono do skręcania silnika, założenia osłon i zregenerowanej głowicy. Momenty do dokręcenie śrub głowicy to (do weryfikacji z autoryzowanym serwisem) 40Nm + 2 x 90 stopni. Kolejność dokręcania śrub podano wraz z uszczelką głowicy ( od środka do zewnątrz).
Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2 - wymagała wyjęcia silnika, wymiany tłoków, panewek, planowania i regeneracji głowicy, dodatkowo zmiany rozrządu i jego napinaczy, a następnie montażu jednostki.
Koszt remontu silnika:
- regeneracja głowicy do 700zł
- koszt części bez rozrządu około 2300-2800zł
- koszt części z rozrządem około 4000zł
- robocizna 2500zł
Zestaw części do naprawy jest dostępny tutaj. Przygotowujemy zestawy Naszym klientom i gwarantujemy prawidłowy dobór części.
Po naprawie w październiku 2017 stwierdzono:
- brak poboru oleju (na dzień 22.09.2018 przebieg od remontu 13 tys. km)
- 400ml/10 tys km na dzień 25.03.2019
- 400ml/10 tys km na dzień 18.08.2020
Najnowsze modele tłoka polecane przez Kolbenschmidt są produkowane na sworzeń 23mm. Prosimy o komentarz osoby, które zdecydowały się na montaż nowszego tłoka 41 197 600 o sworzniu 23mm.
Oczywiście zapraszamy do zakupów Naszego zestawu do naprawy, lecz wpis ma przede wszystkim charakter niekomercyjny, a symbole części udostępnione dla każdego.
Nie prowadzimy warsztatu, nie oferujemy naprawy tych silników. Dziękujemy za odwiedzenie Naszej strony i życzymy powodzenia w naprawie.
Adres firmy:
Sklep motoryzacyjny Cieślik's Auto Moto
w Katowicach Piotrowicach ul. Jankego 96
Telefon kontaktowy:
Andrzej Cieślik
tel 530 530 936
50 Responses