Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2

Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2

Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2 - można przeprowadzić przez wymianę wadliwych tłoków. W podanym przykładzie wymieniono także łańcuchy rozrządu oraz pompy wody wraz z ich napinaczami.

Wada dotyczy także silników o oznaczeniu CDAA, CDHB (Audi A5) CDHA i CDHB (Audi A4).

Winą poboru oleju są wadliwe pierścienie tłoków. Tłoki po przebiegu 170 tys. km posiadały nagar oraz posiadały zalepione pierścienie olejowe. Samochód od nowości był zalewany olejem Castrol EDGE 5W30 C3 i serwisowany w autoryzowanym serwisie. Samochód spalał 1,5-2 litrów oleju na 1000 km, pojawiały się także wydmuchy oleju przez korek wlewu oleju w wyniku wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Na tym etapie przystąpiono do remontu silnika.

Tłok 06H107065BS po przebiegu 170 000 km

Tłok 06H107065BS po przebiegu 170 000 km

Zapieczony tłok

Zapieczony tłok

Części do naprawy wadliwych tłoków wraz wymiany rozrządu:

  • Zestaw rozrządu Engine Team lub rozrząd wymieniony na bazie łańcuchów np. SWAG i serwisowych napinaczy i prowadnic OE VW.
  • Nowe tłoki Kolbenshmidt (dla sworznia 21mm nr 40 251 600 lub przejście na sworzeń 23mm wymieniając korbowody , dla sworznia 23mm nr 40 761 600 lub najnowszy 41 197 600) lub nowy tłok w Naszej ofercie czeski TEAM Engine lub tłoki firmy Mahle
  • Zestaw górnych uszczelek Elring: po 2009 nr 244890, przed 2009 rokiem zestaw nr 295780
  • Zestaw penewek korbowodów Kolbenschmidt 77 906 600
  • Zestaw śrub korbowodów
  • Zestaw śrub głowicy Elring 325930 (do roku 2011)
  • Silikon Dirko 1 szt,
  • Łańcuch rozrządu SWAG 30945955 (kod silnika CDAA) oraz łańcuch SWAG 30945956
  • Łańcuch pompy oleju SWAG 30945954
  • Napinacz rozrządu po poprawkach OE VW 06K 109 467 K oraz napinacz OE VW 06H 109 467AE
  • Pasek wieloklinowy np. Conti 6PK 1120, Gates 6PK1123
  • Zestaw  świec NGK PFR7S8EG
  • filtr siatkowy wariatora na podstawie wałków rozrządu 06H 103 081 E (zamiennik 50zł)
  • Uszczelka pomiędzy turbosprężarką, a kolektorem wydechowym Elring 462.040 po 2009 roku
  • Uszczelniacze wału korbowego

Po numerze VIN nie można prawidłowo dobrać wszystkich części do remontu. Prośby o zestawienie części prosimy kierować na adres: moto.cieslik@gmail.com

Wymiana tłoków wraz z rozrządem przeprowadzamy w punktach:

  • rozpięcie akumulatora i przewodów elektrycznych od silnika
  • demontaż cewek zapłonowych
Demontaż cewek zapłonowych

Demontaż cewek zapłonowych

  • demontaż spojlera dolnego zderzaka oraz obu nadkoli przednich
  • demontaż kolektora dolotowego:
Rozpięty kolektor dolotowy

Rozpięty kolektor dolotowy

  • odkręcenie kolektora wylotowego wraz z turbosprężarką od głowicy
  • zdjęcie pokrywy rozrządu, vacuum pompy, poluzowaniu łańcucha i zdjęcia wałków
  • zdjęcie wentylatorów chłodnicy
Zdjęcie wałków rozrządu

Zdjęcie wałków rozrządu

  • zdjęcie głowicy
Głowica przed regeneracją

Głowica przed regeneracją

  • regeneracja głowicy- oddanie głowicy do planowania, sprawdzenia szczelności, montażu uszczelnień zaworowych itd. (polecamy firmę Jurgal Mikołów)

Na podporze wałków rozrządu PAMIĘTAĆ o wymianie/wyczyszczeniu filtra siatkowego chroniącego wariator. 

Wymiana filtra siatkowego wariatora faz rozrządu na podporze wałków rozrządu TSI, TFSI

Dostęp do korbowodów wymaga demontażu miski olejowej, pompy oleju i osłony korbowodów. Dwie śruby osłony (kartera) są schowane za skrzynią biegów. W tym celu konieczny jest demontaż:

  • przegubów wewnętrznych skrzyni biegów, skrzyni biegów, sprzęgła oraz koła zamachowego dmumasowego.

Tym samym, po zdjęciu głowicy oraz skrzyni biegów, silnik zamocowany jest na jednej prawej poduszce silnika. W tej sytuacji najlepiej wymontować cały silnik i przystąpić do wymiany tłoków:

  • odkręcenia korbowodów, i założenia nowych tłoków Kolbenshmidt 20 251 600
  • założenia nowych panewek i dokręcenia korbowodów. Moment dokręcania śrub korbowodów: (30 Nm +90 stopni) - informacja do zweryfikowania w autoryzowanym serwisie.
Nowe tłoki po montażu

Nowe tłoki po montażu

Następnie przystąpiono do wymiany rozrządu:

  • odkręcania koła pasowego
  • zdjęcia osłon rozrządu
  • wymianie napinaczy. Pamiętać o wyjęciu zawleczki napinacza:)
Napinacz rozrządu

Napinacz rozrządu

  • wymiany łańcuchów rozrządu z zachowaniem odpowiednich pozycji łańcucha (trzy kolorowe ogniwa łańcucha na strzałkach)
Nowy rozrząd

Nowy rozrząd

Po wymianie wadliwych tłoków oraz założenia nowych łańcuchów rozrządu (fabryczne łańcuchy po przebiegu 170tys. km rozciągły się około 2mm) przystąpiono do skręcania silnika, założenia osłon i zregenerowanej głowicy. Momenty do dokręcenie śrub głowicy to (do weryfikacji z autoryzowanym serwisem) 40Nm + 2 x 90 stopni. Kolejność dokręcania śrub podano wraz z uszczelką głowicy ( od środka do zewnątrz).

Silnik po regeneracji

Silnik po regeneracji

 

Naprawa spalania oleju w silnikach 1.8 TSI (CDAA) cz. 2 - wymagała wyjęcia silnika, wymiany tłoków, panewek, planowania i regeneracji głowicy, dodatkowo zmiany rozrządu i jego napinaczy, a następnie montażu jednostki.

Koszt remontu silnika:

  • regeneracja głowicy do 700zł
  • koszt części bez rozrządu około 2300-2800zł
  • koszt części z rozrządem około 4000zł
  • robocizna 2500zł

Zestaw części do naprawy jest dostępny tutaj. Przygotowujemy zestawy Naszym klientom i gwarantujemy prawidłowy dobór części.

Po naprawie w październiku 2017 stwierdzono:

  • brak poboru oleju (na dzień 22.09.2018 przebieg od remontu 13 tys. km)
  • 400ml/10 tys km na dzień 25.03.2019
  • 400ml/10 tys km na dzień 18.08.2020

Najnowsze modele tłoka polecane przez Kolbenschmidt są produkowane na sworzeń 23mm. Prosimy o komentarz osoby, które zdecydowały się na montaż nowszego tłoka 41 197 600 o sworzniu 23mm.

Oczywiście zapraszamy do zakupów Naszego zestawu do naprawy, lecz wpis ma przede wszystkim charakter niekomercyjny, a symbole części udostępnione dla każdego.

Nie prowadzimy warsztatu, nie oferujemy naprawy tych silników. Dziękujemy za odwiedzenie Naszej strony i życzymy powodzenia w naprawie.

Adres firmy:

Sklep motoryzacyjny Cieślik's Auto Moto
w Katowicach Piotrowicach ul. Jankego 96

Telefon kontaktowy:

Andrzej Cieślik
tel 530 530 936

Print Friendly, PDF & Email

47 Responses

  1. Bartek
    Witam. Czy prowadzicie tylko sklep czy zajmujecie się także mechaniką ? Byłbym zainteresowany remontem silnika w Octavii 2011 1.8 tsi 160km (bierze 6l oleju na 1000km dramat)
    • Motocieslik
      Prowadzimy sklep, taką naprawę na terenie Śląska można zorganizować, ale ma Pan tak duży pobór, ze grozi rozebraniem, stwierdzeniem większej usterki i nieopłacalnoscią naprawy.tel priv. Moja skoda superb brala 1.5-2l, a po remoncie nie dolałem ani grama.
      • Adam
        Czy w okolicach Szczecina macie jakis zaprzyjazniony warsztat, ktory podejmie sie remontu? Pozdrawiam.
        • Motocieslik
          Nie mamy, ale możemy przygotować zestaw części pod model auta. Nie jest tak skomplikowana naprawa, na jaką wygląda. 2 weekendy i gotowe. Mamy na stanie odpowiednie tłoki.
          • Adam
            Ok, podesle maila.
          • Witam, proszę podesłać na mojego maila zestawienie części dla Skody Octavia 2 FL 1.8 TFSi 118KW 2009 1Z5 3M5 CDAA 062585. Na tą chwilę spala się 3l/1000 . rozrząd zmieniony rok temu 12000km. Pozdrawiam L.P.
      • A gdzie dokładnie bo moja skoda 1.8 tsi 2009 bierze około 1L a w dniu dzisiejszym w okolicy między chłodnicą a akumulatorem zauważyłem wyciek oleju(strona kierowcy)?
        • Z doświadczenia z mojej skody przed naprawą, prawdopodobnie wybiło olej przez korek wlewu oleju ( oblepiona osłona akumulatora, chłodnica i plastiki na wysokości korka oleju w całej komorze silnika)
          • Jeżeli wybija przez korek wlewu oleju? To co najlepiej z tym zrobić? Wymienić korek oleju wraz z gumą/uszczelką czy to coś pomoże? Tak jest chyba u mnie. Pozdrawiam
          • Nieszczelne pierścienie tłokowe przy sprężaniu przepuszczają, powodując nadciśnienie w skrzyni korbowej, wypychany olej ze skrzyni przewodami olejowymi trafia pod pokrywę zaworów i wybija przez korek wlewu oleju. Uszczelnienie korka wlewu oleju spowoduje wybijanie oleju w innym miejscu np. przez odmę do kolektora dolotowego i dalej na łopatki turbosprężarki. Miałem objaw wybijania oleju przez korek przed wymianą tłoków, na nowych tłokach problem nie pojawił się. Moim zdaniem ostatni dzwonek do wymiany tłoków.
        • Najlepsze jest to , że wycieków brak. Podobno muszę wymienić pierścienie zgarniające olej. Tylko że nie wiem które zakupić bo jest ich kilka modeli.
  2. Witam. A ile km już Pan zrobił po remoncie? bo w moim superbie ma podobny pobór oleju czyli ok 2L na 1000 km.
    • Zrobiłem po remoncie moim superbem 4000km i nie dolalem nawet kropli. Tez bral 1.5-2l. Jezdzi na edge 5w30 c3.
  3. Jestem zainteresowany zakupem zestawu naprawczego, ale sam nie jestem w stanie dokonac naprawy. Czy polecacie moze jakis zaklad w polnocnej Polsce (najlepiej Trójmiasto, który potrafilby cos takiego zrobic?)
    • Nie mamy takiego zakładu, ale po Naszym wpisie temat nie powinien stanowić problemu dla żadnego mechanika, jeśli kupi Pan u Nas części doradzimy dokładnie co i jak wykonać i przygotujemy zestaw, aby nie było niespodzianek przy remoncie.
  4. Witam posiadam passata z 2009 roku z silnikiem 1.8 tsi cdaa 160KM. Silnik pol roku temu pobieral okolo 2 litrow na 1000km teraz jest to już okolo 4-5 litrów na 1000km. Mysli pan że po naprawie na cześciach wymienionych w artykule wszystko wróci do normy i przestane dolewac oleju?
    • Są na rynku niedrogie kamery inspekcyjne na USB - do oględzin powierzchni cylindra przez otwór świecy. Proszę sprawdzić, jak wyglądają ścianki. Można zmierzyć stopień sprężania. Bedziemy mieć na dniach prawdopodobnie jeszcze ciekawszy model tłoka, ale o tym napisze wkrótce.
  5. Mam 1.8 TSI i przyznam szczerze ze sie balem na starcie i nie bylem pewien czy kupowac bo rozne opinie czytalem. W lipcu stuknie 3 rok z tym autkiem, spisuje sie swietnie poki co. Wszystko wymieniam regularnie i problemow nie doswiadczam Teraz po czasie mysle ze problem z olejem jezeli jest to w Audi bo jakos w Volkswagenie tego nie zauwazylem przez te 3 lata
    • Opisany problem może występować w modelach do połowy 2011 roku z kodem 1.8 tsi/tfsi cdaa 160KM w Skodzie Audi VW i Seat. Spotykamy sie tez z poborem oleju w Audi 2.0 Tfsi w podobnych rocznikach.
  6. Czy mogę otrzymać zbiór części do naprawy mojego 1.8 tsi seat leon II, 2009r 160km. Z góry dziękuje.
  7. W moim S2 przy przebiegu 120 000 (zużycie 1L /1000 km) został preprowadzony remont wg. zaleceń SAP. Po naprawie i przejechaniu 30 000 km (2 zmiany oleju) nie dolałem ANI GRAMA !!!! Dla zobrazowania niewielkie ilości oleju były dolewane od przebiegu 15 000 km.
    • Co to jest SAP i jakie ma zalecenia ? Jaki był całkowity koszt remontu ?
      • co to za skrót "SAP" sam nie wiem (od autor artykułu). Mój koszt remontu z rozrządem zamknął się w około 5000zł (brak kosztu robocizny)
  8. No i mnie tez dopadlo. Skoro tłoki są wadliwe to powinna być przeprowadzona akcja serwisowa, a nie ze każdy użytkownik musi wywalic teraz 8 kpln za remont. Byłem zadowolony z silnika ale niestety zmieniłem zdanie bo z tego co w tym artykule wynika naprawa jest bardzo skomplikowana i kosztowna. Sam fakt, ze trzeba wyjąć silnik, skrzynie itd. nie zacheca.
  9. Witam. Mam Audi A4 B8 z silnikiem 1.8 TFSI i niestety również mam problem z poborem oleju. Auto średnio bierze ok. 1.5 - 2L na 500km. Czy mogę prosić o przesłanie zestawu części na maila wymaganych do remontu silnika? mam też pytanie czy powyższa instrukcja ma takie samo zastosowanie do rodzaju TFSI? Pozdrawiam.
    • Roman uporałeś się z naprawą? Też posiadam b8 1.8tfsi i chciałem zapytać czy problem ustał.Pozdrawiam
  10. Powiem szczerze,że gdyby był konkurs za najlepszego mechanika/doradcę w sprawie silników tsi/tfsi to byłbym pierwszy który oddałby swój głos! Mało kto potrafi w tak dobry sposób opisać swój problem i jeszcze podzielić się z nim z innymi użytkownikami.Ja również szykuje się do remontu 1.8tfsi (części spoko gorzej z wymiana) czy jest tu ktoś jeszcze kto zastosował te poprawione tłoki 21mm? Może się ktoś wypowiedzieć czy problem ustał?
    • Dziękuje, od 2 lat składam zestawy naprawcze, wszyscy klienci zdecydowali się nie zmieniać tłoka na sworzeń 23mm i z powodzeniem zastosowali model na 21mm różnych producentów. Osobiście zastosowałem model tłoka Kolbenschmidt 40251600 w 2017 roku. W tym sezonie dolałem 400 ml oleju między wymianami. Proszę o wszelkie nowe informacje dotyczące tematu od internatów. Autor
      • Proszę mi jeszcze powiedzieć czy jeśli mój 1.8tfsi ma 250tyś przebiegu to po takiej naprawie nożna by powiedzieć,że silnik jest po generalnym remoncie?:) I jeśli jesteśmy już w temacie 1.8tfsi to jest tu może ktoś komu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu bardzo trzęsie "budą" ? Po chwili to ustaje ale jest bardzo denerwujące :)
  11. Witam Panie Andrzeju. Czy po remoncie Pana Superba wciąż są tak minimalne zużycia oleju? Ile km zrobił Pan od remontu? Napisałem na maila prośbę o zestawienie części do mojego S2. pozdrawiam Grzegorz
  12. Witam Panie Andrzeju. Czy po remoncie Pana Superba wciąż są tak minimalne zużycia oleju? Ile km zrobił Pan od remontu? Napisałem na maila prośbę o zestawienie części do mojego S2. pozdrawiam Grzegorz
  13. Panowie, nigdy nie zalewać silnika castrolem. Lepiej dołożyć do prawdziwego syntetyka np millersa i najważniejsze to wymiany oleju co 10000km.
  14. Masakra, szacunek dla Pana Cieślika za wiedzę w doborze części do tego niemieckiego scierwa. Szkoda tylko mi klientów VW
  15. […] Download Image More @ motocieslik.pl […]
  16. Witam , czy tłoki 40 251 600 na sworzeń 21mm pasują również do audi A5 1.8 tfsi CDHB ?
  17. zmi
    Mam konkretne pytanie czy warto przechodzić na sworzeń 23mm i zastosować tłok 3 generacji 41 197 600 czy pozostać na sworzniu 21mm i zastosować tłok 40 251 600?
    • Serwis i producent tłoka zmienił konstrukcje, ale nie znam odpowiedzi na Pana pytanie. Mam informacje o samochodzie z przebiegiem 150tys km na tłoku II gen i poborze wynosił około 150ml/1000km. 95 procent zestawów przygotowanych przeze mnie to II generacja. Klienci wybierają III generacje, gdy sworzeń jest 23mm, ale tłoki są zbyt krótko na rynku, by coś więcej o nich napisać.
    • Witam. Posiadam A4 1.8 TFSI 160KM CDHB. przebieg 154000.W moim przypadku silnik pobierał 0.5 L oleju robiłem remont silnika, wymieniłem tłoki na 40 251 600 sworzeń 21mm. części wyniosły ok 5000zł. robocizna 0 (zrobiłem sam). Przejechałem autem ponad 1000 km po remoncie i spalania oleju brak. Białystok.
  18. Witam przeprowadzilem naprawe w skodzie yetii przy 150tys bral 2,5 litra, zrobilem 30tys, i zero poboru oleju.olej wymieniam co 10 tys i zalewam Motulem 5w40 8100 C3.samochod dziala perfekt koncowka rury chrom ,blyszczy.naprawde polecam, koszt calkowity do zaakceptowania.Dziekuje panu Andrzejowi.marian
  19. Jaki jest pobór na dzień dzisiejszy?
    • Na dzień dzisiejszy nic się nie zmieniło, miedzy wymianami brakuje około 0,5l, wszystko działa.
  20. Jeszcze jedno pytanie, czy jakoś specjalnie silnik był docierany? Ile i co ile zmieniany był olej po remoncie?
    • Silnik został zalany olejem Castrol Edge 5w30 C3, został zmieniony dodatkowo chyba po 1000-2000km i do dziś jest wymieniany co 10tys km. Pobiera około 0,5l oleju pomiędzy wymianami (wymiana 4-4,2l). Nie wlewano innych typów i marek oleju. Po wymianie tłoków starano się nie przekraczać 2500-3000 obr/min. silnika. Specjalnych zabiegów nie stosowano.
  21. Witam Jestem posiadaczem Passata z 2008 roku 1.8 tsi BZB auto kupiłem przy przebiegu 160 tys i założyłem LPG Teraz auto ma nalatane 230 tys Zrezygnowałem z lania Castrola gdyż mam porównanie z tym z rynku USA i mam wrażenie ze ten dostępu na naszym rynku ma więcej wspólnego z olejem słonecznikowym niż olejem syntetycznym Teraz jest silnik płukany co 15 tys i zalewany Motul Od jakiegoś czasu widzę ze oleju zaczyna ubywać Póki co na 15 tys muszę dolać ok 2 - 3 litrów oleju Wiem ze mam lekki wyciek ale moje pytanie brzmi w jakim tempie postępuje zarzucie oleju i przy jakim należy już poważnie myśleć o remoncie Dodam tylko ze rozrząd w planie mam wymienić po 100 tys km
    • Znama wada silnikow TSIto pobor okolo 2l na 1000km przy przebiegu 120-170tys km. Teoretycznie producent dopuszcza pobor 0.5l/1000km. Wtedy przeprowadzana jest większość remontów. Pozdrawiam autor
  22. Dziękuję Serdecznie za odpowiedź Więc póki jest ok to jeżdżę ewentualnie zanim pojawią się problemy trzeba będzie pomyśleć o zmianie auta

Leave a comment